Test for naujiena

Naujiena
Veiklos visai šeimai idėjos: žaidimai, lavinantys kritinį mąstymą
2016-02-29

Vakare turite šiek tiek laisvo laiko ir norite jį turiningai praleisti su vaikais? Kad būtų ne tik smagu, bet ir naudinga, rekomenduojame du, itin paprastus žaidimus. Šiems žaidimams tereikės popieriaus lapo ir pieštuko, o žaidimas užtruks tikrai ne ilgai. Tikėtina, jog pirmą kartą užtruksite šiek tiek ilgiau, bet jei tą patį žaidimą, bent po porą kartų kiekvieną vakarą, pažaisite visą savaitę, pastebėsite kaip greitėja Jūsų vaiko mąstymas, ėjimai bei priimami sprendimai žaidimo eigoje.

Šie žaidimai, nors iš pirmo žvilgsnio atrodo itin paprasti, puikiai lavina Jūsų vaikų kritinį mąstymą. Moko juos apsvarstyti savo ėjimus, planuoti juos į priekį bei kurti strategijas, Taip pat, skatina analizuoti priešininko ėjimus, mėginti perprasti jo strategiją ir rasti būdų užkirsti kelią jos įgyvendinimui.

Svarbiausia, žaisdami su vaikais, akcentuokite smagų laiką, o ne varžybas. Po kiekvieno žaidimo būtinai padėkokite vienas kitam, pagirkite. Itin svarbu nuolat formuoti supratimą, kad bet koks varžymasis, konkuravimas jokiu būdu nerodo, kad vienas ar kitas yra geresnis, gudresnis, daugiau žinantis ar mokantis. Reikėtų pabrėžti emocinę tokių veiklų pusę, skatinti tiesiog pasidžiaugti vienas kito sėkmėmis ir nenusiminti dėl nesėkmių.

Žaisdami piramidę, mokysite vaiką dėsningai planuoti savo veiksmus į priekį. Taip pat, pastebėti Jūsų veiksmų seką, atrasti būdus užkirsti jai kelią.

Vienas po kito spalvinkite po vieną piramidės rutuliuką.

Tikslas: sujungti horizontalia arba įstriža linija visą rutuliukų grandinę. Jei savo ėjimu nuspalvinate paskutinį rutuliuką eilėje, galite užbraukti visą liniją ir Jums skiriama tiek taškų, kiek toje eilutėje yra rutuliukų. Tai gali būti 1 ar net 7. Žaidimas baigiasi, kuomet nuspavinta visa piramidė. Tuomet skaičiuojami taškai ir daugiausiai jų surinkęs laimi žaidimą.

Malūnas - atidumo ir kantrybės reikalaujantis žaidimas. Žaisdami jį, puikiai lavinsite vaikų kritinį mąstymą.

Šiam žaidimui Jums reikės 18 dviejų rūšių figurėlių - 9 vienos rūšies ir 9 kitos. Tai gali būti akmenukai, sagos, kamšteliai ar šaškės.

1 žaidimo etapas:

Pirmame etape abu žaidėjai paeiliui ant lentos dėlioja savo figūrėles. Figūrėlės yra dedamos bet kurioje susikirtimo vietoje tol kol visos išsirikiuos ant lentos. Be abejo, negalima figūrėlės dėti to susikirtimo vietoje, kuri yra jau užimta savos ar svetimos šaškės.
Jau dėliojimo etape kiekvienas žaidėjas stengiasi sudėlioti savo figūrėles taip, kad jos sudarytų eilę iš trijų. Šitaip stovinčios figūros vadinamos malūnu. Priešininko užduotis – dėlioti savas šaškes taip, kad kitam nepavyktų sudėlioti trijų vienoje eilėje.

Žaidėjas, kuriam pavyko pastatyti malūną (sudėti trijų šaškių eilę), turi teisę nuimti nuo lentos bet kurią priešininko figūrą. Nuimtos šaškės į žaidimą negrąžinamos. Jei vienu ėjimu pasiseka sudaryti du malūnus iš karto, tai galima nuimti dvi priešininko šaškes. 1 etapo metu tikslingiau yra stengtis savo figūrėles išdėlioti kuo įvairesnėse lentos vietose, nei skubėti sudarinėti malūno kombinaciją.

2 žaidimo etapas
Kai ant lentos sudedamos visos figūrėlės, prasideda antrasis žaidimo etapas. Šiame etape žaidėjai pradeda stumdyti šaškes lentoje. Šaškes galima stumti tik linijomis iki sekančio susikirtimo jei jis nėra užimtas.

3 žaidimo etapas:
Kai vienam žaidėjui lieka tik trys figūrėlės, prasideda trečiasis žaidimo etapas. Trijų šaškių savininkas, kai jam ateina eilė eiti, savo šaškę gali perkelti į bet kurį laisvą susikirtimą. Kitaip tariant jis pradeda šokinėti po lentą. Jei po tris šaškes liko abiem žaidėjams, abu įgyja teisę šokinėti.

Laimi tas žaidėjas, kuris palieka priešininkui tik dvi šaškes ir šis jau nebegali sudaryti malūno. Taip pat laimima, jei priešininkas nebeturi ėjimų, nes visi šalia esantys laukeliai būna užstatyti priešininko šaškėmis.

Keletas patarimų:
Laimėjimą dažniausiai nulemia tokia figūrėlių kombinacija, kai vienu ėjimu pavyksta sudaryti du malūnus.
Galima žaisti lengvesnį žaidimo variantą, kai sudarytą malūną galima vėl atstatyti išvedus iš jo vieną šaškę, o kitu ėjimu atstatant vėl į tą pačią vietą, arba sunkesnį variantą, kai toje pačioje vietoje nebegalima atstatyti malūno ir kita malūno kombinacija turi būti sudaroma jau kitoje lentos vietoje.