Test for naujiena

Naujiena
Tarp geriausių Lietuvos pedagogų - Šiaurės licėjaus mokytoja
2016-03-09

Šiemet išleistoje Lietuvos Metų mokytojų knygoje, tarp 80 geriausių Lietuvos pedagogų ir mūsų bendruomenės narė, pradinių klasių mokytoja Valdonė Navickaitė. Ką knygoje mokytoja Valdonė pasakoja ir pataria galite perskaityti čia.

Pradinių klasių mokytoja Valdonė Navickaitė jau daugiau nei 20 metų dirba su 6-10 metų vaikais. Dabar ji - nevalstybinės mokyklos Šiaurės licėjaus mokytoja, prieš tai dirbo lietuviškoje Vilniaus rajono Veriškių pradinėje mokykloje. „Darbas su šio amžiaus tarpsnio vaikais man pats įdomiausias", - sako V. Navickaitė.

Dirbate su pačiais mažiausiais. Tai sunku?

Šiems, tik pradedantiems kopti į mokslo aukštumas, vaikams, pasaulis atrodo toks neaprėpiamas ir kupinas paslapčių. Jų nuoširdumas, imlumas naujovėms, noras pažinti, neatskleisti kūrybos klodai, tiesiog akyse vykstantys pokyčiai magiškai traukia. Sudaryti tinkamas sąlygas, maksimaliai padėti šioms mažoms asmenybėms skleistis - tai ir yra didysis iššūkis, kuris, žinoma, reikalauja nemažai pastangų, įtampos, atsitraukimo iš komforto zonos. Tačiau jokiu būdu jis nėra sunkus. Ir pirmiausia todėl, kad - be galo prasmingas. Juk pirmoji mokytoja vaiko atmintyje išlieka visą gyvenimą. Ji yra vienas svarbiausių žmonių, padedančių mažai asmenybei susiformuoti mokslo, žinių, įvairių gebėjimų, pamatinių kompetencijų pagrindus, pažinti save, atrasti savo talentus, atskleisti kūrybiškumą.

Esate Metų mokytoja. Tai svarbus Jums įvertinimas?

Kiekvienam žmogui svarbus jo darbo įvertinimas, O šis toks reikšmingas Metų mokytojo įvertinimas, nors ir buvo netikėtas, bet užaugino sparnus kūrybiniams ieškojimams, tobulėjimui, dar intensyvesniam darbui. Atsirado daugiau pasitikėjimo savimi ir vilties, kad tai, ką darau, reikšminga ne tik mano ugdytiniams, bet galbūt ir šaliai. Atsirado tikėjimas, kad savo darbu prisidedu prie kitokios, šiuolaikiškos mokyklos kūrimo. Mokyklos, kuri vaikams yra tikrosios demokratijos, džiaugsmo namai, atradimų eksperimentų vieta, kurioje jie jaučiasi laisvi, yra išklausomi, būna suprasti. Tai mokykla, kurioje ne mokoma, verčiama iškalti, o sudaromos sąlygos mokytis patiems - patiems ieškoti, kurti. atrasti. Tokia mokykla įkvepia pažinimo, ieškojimo troškimą, laisvės pojūtį visam gyvenimui. Juk ir mūsų šalis iš tiesų bus laisva tik tada, kai mes patys jausimės laisvi ir atsakingi.

Tai mokykla, kurioje ne mokoma, verčiama iškalti, o sudaromos sąlygos mokytis patiems - patiems ieškoti, kurti. atrasti.

Jei nebūtumėte mokytoja, kuo būtumėte?

Iš tiesų pradinių klasių mokytojui reikalingas ypač platus įvairių sričių išmanymas bei įvairių gebėjimų spektras. Tenka būti ir psichologu, ir įvairių dalykų specialistu (geografu, istoriku, chemiku, matematiku, lituanistu ir pan.), aktoriumi, režisieriumi, žurnalistu, dizaineriu, kompiuterių specialistu, dekoratoriumi, dailininku, muzikantu, gydytoju... Tad iš tiesų sunku atsakyti, „kas būtų, jeigu būtų".

Koks Jūsų profesinės sėkmės receptas? Ką patartumėte kitiems, mažiau patyrusiems pedagogams?

Profesinė sėkmė aplankys kiekvieną, kuris nesustos siekti žinių, ieškos atsakymų į iškilusius klausimus, nuolat tobulins savo kompetencijas, kuriam nuoširdžiai rūpės jo ugdytinių ateitis. Svarbiausia - mylėti darbą, kurį dirbi, jausti malonumą, būti pozityviam.