Test for naujiena

Naujiena
Veiklos visai šeimai idėjos: sveika mityba ir kitokie saldumynai
2016-03-31

Brokolių tikrai ne, bet torto dvigubai! Dažnai girdima istorija namuose? Skirkite šiek tiek laiko ir visi kartu pasitarkite, pažaiskite ir suraskite išeitį. 

Išrankumas maistui dažnai kyla dėl netolygaus vaikų valgiaraščio: darželyje ar mokykloje vaikams tiekiamas kuo natūralesnis, garuose gamintas, minimalų druskos ar cukraus kiekį turintis maistas. Tuo tarpu, jei vakarais ar savaitgaliais sudaroma galimybė paskanauti picų, mėsainių, limonadų ar kito, panašaus tipo maisto, daržovės labai greitai tampa nebeskanios, kaip ir kitas, sveikai ruoštas maistas. Tada vaikai tampa išrankesni, mažiau linkę valgyti natūralų maistą. Šioje situacijoje labai svarbu stebėti ką valgome namuose, jei pramogaujame ir lepinamės, svarbu paaiškinti, jog šis maistas valgomas retai, ypatingomis progomis, o kasdien ir toliau reikia valgyti daržoves, sriubas. Reikėtų nepamiršti ir pasistengti paaiškinti kodėl nesaldinta arbata yra sveikiau, kokia daržovių nauda augančiam organizmui bei sveikatai.

Pastebėjome, jog dažniausiai vaikai paslįsta rinkdamiesi smulkius užkandžius tarp patiekalų bei saldumynus. Taip pat, juos išbalansuoti gali ir priešpiečių dėžutės, kurias atsineša iš namų.

Taigi, rekomenduojame keletą veiklų, kurias galite išbandyti namuose, kartu visa šeima. Smagiai leisdami laiką pasikalbėsite apie svarbius klausimus, atrasite sprendimus bei naujus susitarimus dėl mitybos.

Komplektuojame savo šeimos mėgstamiausius užkandžius

Visi kartu tarkitės ir gaminkite Jūsų šeimos mėgiamiausius užkandžius. Prieš pradėdami, suruoškite visą stalą įvairiausių dar neapdorotų ingridientų. Pasirūpinkite, kad visi, vaikams siūlomi ingridientai eksperimentavimui bei gamybai būtų sveiki ir tinkami. Papasakokite apie kiekvieno produkto naudą ir gerąsias savybes, kartu tarkitės kas dera tarpusavyje ir eksperimentuokite kurdami. Taip pat, labai svarbu atkreipti dėmesį ir į estetinį patiekimo vaizdą. Juk valgome ir akimis. Pačių gamintą maistą vaikai mielai ragaus ir jis tikrai bus skanus. Apsitarkite kas labiausiai patiko, ką ateityje norėtumėte gaminti dažniau, kas galbūt tiktų pusryčiams, o kas liktų dažna greita užkandėle, kurios visada bus galima rasti namuose.

Išsirenkame priešpiečių dėžutės favoritus

Paprašykite vaikų išvardinti patiekalus, kuriuos radę savo priešpiečių dėžutėje apsidžiaugia labiausiai. Juos visus užsirašykite ar nusipieškite ant popieriaus lapo. Pakalbėkite apie kiekvieną patiekalą atskirai, išrinkite kurie ingridientai tinkami ir sveiki, kurie nelabai. Tarkitės ir bandykite atrasti kuo juos būtų galima pakeisti. Išbandykite tai praktiškai, paragaukite ir išsirinkite favoritus. Taip pat sutarkite ir dėl mažesnių užkandėlių: išragaukite skirtingų rūšių riešutus ir išsirinkite mėgstamiausius. Pabandykite kokia morka skanesnė: pjaustyta griežinėliais ar šiaudeliais? Vaikas mėgsta traškučius? Išbandykite natūralius daržovių traškučius. Svarbiausia, laikykitės susitarimo ir ateityje ruoškite priešpiečių dėžutes taip, kaip kartu sutarėte. Vaikai tuomet bus laimingi ir noriai valgys tai ką randa.

Mėgstamiausi desertai kitaip

Tokiu pačiu principu galite išspręsti ir cukraus bei saldumynų klausimus. Vaikai itin mėgsta ledus? Kartu pasigaminkite įvairių skonių natūralius šerbetus. Supažindinkite vaikus su datulėmis, įvairiais džiovintais vaisiais - tai puikiausias guminukų pakaitalas. Namuose pasigaminkite granolą iš mėgiamų riešutų bei kruopų, ja paskaninkite natūralų jogurtą, o vietoje cukraus pasiūlykite medaus.

Plečiant vaikų akiratį gan nesunku atrasti sveikų bei maistingų produktų, kuriuos vaikai mėgs ir noriai valgys. Svarbiausia vengti itin daug druskos bei cukraus turinčių gaminių, kadangi prie jų vaikai pripranta greičiausiai.